De verwachte loonkosten dalen van 36,7 miljoen (begroting 2017 na 2e ijkmoment) naar 35,0 miljoen (2021). Hier wordt de taakstelling zichtbaar die nog op het personeel rust.
De stijging van de begrote loonkosten 2017 ten opzichte van de werkelijke loonkosten 2016 kan verklaard worden door verwerking van CAO-effect en pensioenstijging van 2017. Daarnaast wordt in de begroting 2017 het omzetten van inhuur naar vast personeel zichtbaar, waardoor de loonkosten hoger komen te liggen.
Bedragen * € 1.000 | Rekening | Begroting 2017 na | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ambtelijke organisatie | 31.744 | 35.018 | 34.715 | 34.435 | 34.143 | 33.362 |
College van BenW | 559 | 671 | 671 | 672 | 672 | 672 |
Gemeenteraad | 593 | 662 | 662 | 662 | 662 | 662 |
Griffie | 432 | 330 | 337 | 337 | 337 | 337 |
Rekenkamer | 14 | 14 | 14 | 14 | 14 | 14 |
Totaal | 33.343 | 36.696 | 36.400 | 36.121 | 35.829 | 35.048 |
Bij de gemeente Gouda wordt inhuur van derden niet apart begroot. De inzet gedurende een jaar wordt (gedeeltelijk) gedekt vanuit het loonkostenbudget.